Facebook icon
Twitter icon
LinkedIn icon

Technopolis lanceert eerste facefilter met TikTok-influencers Celine en Michiel

Toegevoegd op 24 december 2019 door Mevr. Sarah Wuytack

Prettige face-dagen!

Technopolis lanceerde net voor de kerstvakantie, voor het eerst een eigen facefilter op Instagram. Wie de filter aanzet bij het maken van een selfie(video), ziet zichzelf met een originele kerstbaard van slijmerige wormen terwijl er vonken uit de oren komen. Onder de slogan “Prettige face-dagen” wil Technopolis een breed publiek op een leuke en laagdrempelige manier in contact brengen met augmented reality en computer vision, de technologieën achter de immens populaire facefilters. Om de zogenaamde “feestfilter” snel bekend te maken bij kinderen en jongeren, schakelde Technopolis TikTok-influencers Celine en Michiel in.

Via het Technopolis-profiel op Instagram vind je sinds vandaag de “Glibberbaard”, de allereerste facefilter van het doe-centrum. De “Glibberbaard” bestaat enerzijds uit een bijzonder originele kerstbaard met slijmerige wormen en anderzijds uit paarse vonken die uit je oren komen van zodra je je mond opent. Onder de slogan “Prettige face-dagen” roept Technopolis iedereen op om alle feestneuzen of -hoeden dit jaar in de kast te laten liggen en in de plaats daarvan de “feestfilter” van Technopolis uit te proberen.

Op deze manier biedt Technopolis naar aanloop van de kerstvakantie iedereen niet alleen online een aangename en fascinerende ervaring aan. Via de campagne nodigt Technopolis iedereen ook uit om in Technopolis zelf de elementen uit de facefilter te ontdekken. Wie nieuwsgierig is naar de glibberige wormen in de baard, kan deze “glibberwormen” zelf maken in het Lab. En wie eens échte vonken wil zien bewegen, kan dat in de grote plasmabol die Technopolis staan heeft.

Daarnaast brengt Technopolis via de facefilter een breed publiek, maar vooral kinderen en jongeren, op een laagdrempelige manier in contact met nieuwe technologieën.


We zouden een lezing over augmented reality en computer vision kunnen organiseren. We zouden een video de wereld in kunnen sturen met uitleg over hoe facefilters tot stand komen. Maar daar zou je lang niet zoveel mensen mee fascineren. Bovendien blijft een leuke ervaring door zelf eens iets uit te proberen veel langer plakken dan woorden of beelden die je online ziet passeren. Door zoveel mogelijk mensen te laten beleven en ervaren dat deze nieuwe technologieën leuk en fascinerend zijn, creëer je er een maatschappelijk draagvlak voor. En laat dat net onze missie zijn!Stephane Berghmans, CEO van Technopolis

De campagne had meteen ook een duidelijk effect op het zopas opgerichte Technopolis-kanaal op TikTok. Door influencers Celine en Michiel in te schakelen, zat Technopolis op een paar dagen tijd haast moeiteloos aan meer dan 4200 volgers. De voorbije jaren maakte Technopolis al eerder gebruik van influencers om jongeren, een heel belangrijke doelgroep, via YouTube, Instagram en Snapchat steeds doeltreffender te bereiken en dit via interessante weetjes en video’s met spectaculaire experimenten. Door nu ook op TikTok in te zetten, is Technopolis van plan haar digitale bereik bij jongeren verder uit te breiden.

Foto 
Prettige face-dagen!
Auteur